Jak otworzyć sklep internetowy – procedury techniczne i inne

Kupujesz dom? Zadbaj o szczegóły
Chcesz kupić dom? Sprawdź najważniejsze kwestie
Grudzień 31, 2017
Serwis klimatyzacji i wentylacji
Serwis klimatyzacji i wentylacji – analiza
Styczeń 13, 2018
Jak otworzyć sklep internetowy - poradnik

Jak otworzyć sklep internetowy - poradnik

Obecne czasy to nieustanny rozrost modelu konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, cały czas poszukują nowych produktów i chcą mieć więcej i więcej. Nic nie wskazuje na to, że ten trend się szybko odwróci. Nabywanie wytwornych artykułów to również, lecz bierzemy pod uwagę też środki czystości, pokarm – czyli najzwyczajniej to, co jest nam konieczne do życia. Lwia część ludzi życie spędza w nieustannym biegu i w wyniku tego, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Dobrym wyjściem może stać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Każdy z nas łatwy wyliczy wiele takich osób, które na nic nie mają czasu. Zakupy załatwiają w markecie dwa razy w miesiącu, by zaoszczędzić sobie regularnego chodzenia po potrzebne towary. W dzisiejszych dniach część sklepów poszła jeszcze dalej i gwarantują takowym przywiezienie towarów pod drzwi.

Powyższa płaszczyzna dotyczy zwłaszcza ludzi zarobionych, przebywających godzinami w miejscu zatrudnienia. Nie pałają oni entuzjazmem, jak należy zrobić chociażby świąteczne zakupy. Tacy ludzie chętnie sięgają wówczas po sklep internetowy i masowo zamawiają gifty dla bliskich. Tak więc – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – bardzo szeroką.

Znamy już pierwszoplanowy cel założenia sklepu internetowego, a więc musimy przemyśleć jak on ma wyglądać. Nie możemy rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeżeli sklep internetowy ma nam zauważalne zarobki, wówczas wychodzimy od tak zwanej analizy SWOT. Zbadanie mocnych oraz słabych stron, widoków i niebezpieczeństw to absolutna podstawa. Odnosi się to zarówno do Waszego nowego sklepu, jak i otoczenia konkurencyjnego. Trzeba przeanalizować jakie parametry generują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie wyselekcjonowanie grupy , do której chcemy trafić. Nie ma tutaj reguły. Tworzony przez nas sklep internetowy może być dostosowany do Odbiorcy niedzielnego, który będzie mógł wybierać spośród dużej ilości dziedzin produktów, lecz również dla przykładu przekonywać do siebie po pierwsze kobiety, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Kluczowy będzie precyzyjnie nakreślony plan biznesowy. Sumiennie zbadajcie, czy dysponujesz budżetem, pozwalającym na dotarcie do Odbiorców z całego kraju. Być może będziesz musiał na początek zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Należy pamiętać, iż założenie sklepu internetowego utożsamiamy z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, przymusowo winniśmy zewidencjonować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, dopełnić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli otworzyłeś firmę wcześniej, musisz jedynie nanieść zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Następna analizowana sprawa tyczy się produktów. Kiedy już zdecydujemy się czy zaoferujemy coś branżowego, z ekskluzywnej branży, czy też produkty bardziej ogólne, wytwarzane na szeroką skalę, możemy się skupić na sumiennym dobraniu dostawcy. Rzetelność, punktualność i bycie godnym zaufania, to winna być lista walorów, na którą trzeba mieć baczenie. Oczywiście na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Załatwiłeś dystrybutora? Teraz należy zadbać o prezentacje produktów. Wielu się zastanawia – ale po co mi oryginalne opisy?

Zagłębiamy się w tym momencie w sferę promowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Jeśli pragniemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to wtedy powinniśmy postawić na unikalne opisy – łatwo do zapamiętania dla potencjalnych Nabywców, ale także zoptymalizowane pod SEO, by wyszukiwarka taka jak Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – wyszukiwarka zakwalifikuje nas jako niezbyt atrakcyjnych i nie zagwarantujemy sobie satysfakcjonującej pozycji w wynikach wyszukiwania. Możemy te opisy przygotować sami, ale lepiej jak zajmą się tym specjaliści od SEO.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – czas na wprowadzenie właściwych systemów płatności. Do często spotykanych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno powinniśmy też zagwarantować Klientom zapłacenie przy odbiorze oraz z góry. Ważnym będzie, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – domena, hosting i program

Zamysł jest, znacie już swoją konkurencję, mamy nakreślony plan biznesowy oraz odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Czas na krótkie omówienie kwestii technicznych.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Nie musicie być ekspertami w tej dziedzinie, od czego są doradcy. Czasami wystarczy nawet bezpłatny software, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – przyda nam się full serwis albo indywidualny software.

Domena niekiedy jest dostarczona wraz z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeżeli tak nie będzie – wtenczas będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W temacie hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie możemy się ograniczać do darmowych hostingów – mają one nam multum obostrzeń, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.