Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa
Wrzesień 2, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna w budownictwie pasywnym
Wrzesień 15, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są doskonałym narzędziem wspierającym zaistnienie na rynku lokalnym. Poprzez mapy Google mamy dostęp do położenia przedsiębiorców z wielu branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością odnaleźć sklep pełen interesujących produktów lub usług. Żeby znaleźć się pośród firm w swojej okolicy wystarczy zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wielu dostępnych usług Google trzeba znaleźć opcję Google Moja Firma i podążając za instrukcjami uruchomić profil. Każdy następny etap przybliża nas do posiadania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypełnić swoje dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie dane wizytówka jest przygotowana do użytku. Dobrze jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się w pełni aktywna. Mając gotową wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje sporo czynników. W głównej mierze duży wpływ ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu bądź usługi najczęściej sugerujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca pobytu, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Obok tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem frazy kluczowej. Jeśli firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym lub zawarta na jej stronie treść zgadza się z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma zapewniają sporo opcji, jakie mogą dodatnio zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, adres i telefon  warto uzupełnić o dodatkowe równie ważne dane, jakie pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do potrzeb użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki można dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. Firma – pozycjonowanie wizytówek Google). Oprócz tego warto ustawić kategorie i podkategorie, jakie wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej charakter. Ważna jest też lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest też zdobycie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z informacjami o firmie. Dla przykładu wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking albo czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie dodajemy samodzielnie, ponieważ dodawane są one na podstawie dodanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, dlatego warto się o nie postarać i co ważne, często na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Umieść unikalny opis, usługi, produkty i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, aby opisać najważniejsze informacje na temat firmy, stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się na wizytówce firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z uwagi na to warto skoncentrować się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google warto dodać swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie przyciągnie większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa także dodawanie zdjęć i filmów. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają napisanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste publikowanie zdjęć znacząco wpływa na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google zaoferować klientom interesujących treści, jakie mogą zachęcić ich do przejścia do naszej strony lub wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, którym możemy linkować do wybranej strony, np. podstrony z opisem usług lub innego wybranego miejsca. Wpis w wizytówce nie tylko będzie dostępny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet do roku), może być składową marketingu treści, gdzie będziemy proponować klientom garść interesującej wiedzy z branży. Częsta publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są dość istotnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, blogami, portalami i innymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić link odsyłający. Obszerny profil linków wyśle Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wysokiej pozycji, ponieważ odsyłają do niej odmienne wartościowe źródła. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.