Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa drogowe i budowlane
Maj 29, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – moc możliwości
Lipiec 9, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy w różnych momentach. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, gdy trafiamy na klubowe party, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze opiera się również home staging – czyli technika złożona z wszelkich działań, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na szukającym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, przypuszczalnie będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, toteż powinno się zadziałać w taki sposób, by nasz dom wyglądał fantastycznie. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, dlatego warto omówić problem z ekspertami od home stagingu. Po kolei jednak – zacznijmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

Lata 70-te, USA…

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, właścicielka firmy, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz sukcesywnie poszukiwała sposobów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby dokładnie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszystkie niezbędne zabiegi remontowe, posprzątać cały obszar i udekorować go w taki sposób, żeby kupiec był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana o wiele prędzej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie potencjalnego kupującego jest o wiele lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na szacunek fachowców od nieruchomości w Stanach Zjednoczonych, a branża o nazwie home staging weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a na pewno jest autorką popularnych treści z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w USA i odnalazł się także w Wielkiej Brytanii, gdzie z reguły Brytyjczycy nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także dotarło do nich, że mogą wiele zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po sumiennym zadbaniu o mieszkanie

W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. W dużej mierze dlatego, iż nasi rodacy szukali na rynku pracy swojego miejsca i co za tym idzie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wypracowała dopracowany szablon, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na wyzwania ewoluującej mody.

W XXI wieku, home staging to nie tylko działania wpływające pozytywnie na estetykę posesji. Home staging bowiem to po prostu wdrożenie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która skupi na sobie uwagę potencjalnego Klienta. Już w czasach wdrażania innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może zmusić ewentualnego Klienta do obejrzenia posesji. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Nie zapominajmy, że stworzenie odpowiednich fotografii musi nastąpić już po sumiennym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Pionierskie koncepcje Barbary Schwarz zakładały, iż wiele zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak wiele osób nie pamięta o odruchowych działaniach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być brzydki zapach w lokalu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej zatrudnić ekspertów z agencji nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza nieruchomość prezentowała się właściwie.

Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.