Marketing internetowy – moc możliwości

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging
Czerwiec 3, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – znajdź Odbiorcę z Twojej miejscowości
Sierpień 16, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Oczywistym jest, że sieć internetowa daje nam całą masę możliwości w dziedzinie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w opisywanym przypadku znajdzie zastosowanie. Marketing internetowy to dziś pozycja obowiązkowa dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę w internecie. W poniższym wpisie opiszemy czym jest marketing internetowy i jakie korzyści mogą wyniknąć z zastosowania takiej odmiany marketingu.

Aby wgłębić się w dyscyplinę połączoną z marketingiem w sieci, powtórzmy sobie na początek jak działa sam marketing. Wiele czytelników utożsamia to z promocją poszczególnego produktu, ale w praktyce jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma dać nam korzyści w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie najliczniejszej grupy Nabywców. Żeby to miało miejsce, powinniśmy zadbać o wiele elementów, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do reklamowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie planu bużdetowego. W czasie wdrażania procesu, obligatoryjna jest cykliczna analiza postępów na rynku i otwarcie na potrzeby Odbiorców.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

W nowoczesnym świecie powstała charakterystyczna forma marketingu – marketing on-line, zwany również e-marketingiem. Dlaczego jest tak znaczący? Przedsiębiorcy i właściciele korporacji przenoszą działalność do sieci, aby zaczerpnąć korzyści z zalet świata on-line i odnaleźć kolejnych Kontrahentów. Marketing w internecie to suma wszystkich kroków, które kojarzymy z normalnej odmiany marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci on-line. Gdy nasze metody będą skuteczne, to wtedy rozpoznawalność naszej firmy w internecie znacznie się poprawi, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej dobrym postrzeganiem zostanie wypełniony. Najważniejszym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu on-line będzie strona www naszej firmy. Wśród podstawowych różnic między marketingiem offline, a marketingiem internetowym eksponujemy z pewnością rolę Konsumenta. Nie będzie ona w tym temacie bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. wyrażanie stanowiska na temat naszych działań oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi trzeba się zmierzyć przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– emailing

Opisywaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, zaś w tym tekście skupimy uwagę na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć sporo korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dyscyplina marketingu internetowego będzie szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem ma być znalezienie nowych Odbiorców, lecz szczególnie –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opartych na lojalności więzi. Jak to osiągnąć?

Content marketing opiera się w szczególności na zamieszczaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednowymiarowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Nabywcy, który zdecyduje się pozostać z naszą spółką na stałe. Jak zapewne wiecie wiele zależy również od naszej grupy docelowej. Myśl przewodnia powinna być dostrojona do jej upodobań, tradycji oraz co ponadto ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w różnorodnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, ale jeszcze większą wagę powinniśmy przykładać do klasy upublicznianych przez nas treści. Kiedy Google uzna je za wartościowe, to w takiej sytuacji zwiększy to nasze widoki na bycie na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zadbajmy, żeby teksty były autorskie i nieszablonowe. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w szukanej branży, tudzież jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w mediach społecznościowych, jest w stanie znacznie rzutować na hipotetycznych Kontrahentów. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera trzeba się kierować dziedziną, w której działamy. Jeśli chcemy promować sklep z odzieżą, wtedy dobrym pomysłem wydaje się zaangażowanie influencera, który pisze bloga na temat mody.

W znalezieniu odpowiedniego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Pamiętaj o tym, żeby przed zaangażowaniem osoby do promowania Twojej spółki, klarownie ustalić cele i przemyśleć jaki budżet jesteś w stanie na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zatrudnienie influencera winno być elementem dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Bardzo dużo korzyści, ale oprócz tego mnóstwo pracy do wykonania, jeśli nasze działania ma przynieść profity. Nasze działania winny być starannie zaplanowane, a później bezustannie musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.