Pozycjonowanie lokalne – znajdź Odbiorcę z Twojej miejscowości

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – moc możliwości
Lipiec 9, 2017

W dzisiejszych czasach widać, iż bez odpowiedniego wypromowania strony internetowej, perspektywy na powodzenie naszej firmy są relatywnie niewielkie. Całe szczęście, że, dzięki rozwojowi technologii, Google wymyśliło zaawansowany system, dzięki któremu dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Konsumentów z Twojej okolicy, potrzebne jest poprawne wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo okoliczności, które przeanalizujemy w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie danej witryny w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z danego obszaru, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie wybadać, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to bez trudu sprawdzić, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki nie kłamią – ponad 95% Klientów szuka przede wszystkim firm i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Należy poczynić co w naszej mocy, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a ponad 80% użytkowników smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Gdy masz własną restaurację, bezwarunkowo powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Analogicznie jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz dbać o to, aby treści były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz zastanowić się nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej opiszemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – pilnujmy danych, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo ważne jest stworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do zakładania wizytówek zakładów, które operują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest relatywnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i określonej wiedzy.

Żeby jeszcze zwielokrotnić swoje szanse na zwabienie lokalnych Odbiorców, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać prawidłowo przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i przeanalizować, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Po tytule, poszerzamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba systematycznie je aktualizować. W dalszej kolejności ustalamy dla Twojej spółki oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj jako nazwa spółki. Jeżeli już zadbaliśmy o te elementy, pozostaje jedynie dobrać dopracowaną grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, jak wysoko znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli dostaniemy sporą liczbę dobrych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Klientów oraz kreowanie dominacji nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy sposób, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego na pewno pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.